10 strategii de creare a unui magazin online
Atunci cand auzim cuvantul “transformare”, ne gandim de multe ori la paginile de home, categoria de produse si aspectul paginii, precum si la aspecte generale legate de navigatia. Insa punctual final al procesului de creare si transformare al unui magazine online este procesul de cumparare.
Pagina de verificare a comenzii este ultima sansa de finalizare a tranzactiei, iar procesul in sine poate determina un posibil cumparator sa incheie tranzactia sau sa paraseasca pagina web. Cumparatorii confuzi va pot contacta pentru detalii si asistenta, insa procentul acestora este foarte mic, majoritatea cumparatorilor care se confrunta cu probleme de cele mai multe ori abandoneaza site-ul si cauta produse similare pe un alt magazin online.
In continuare sunt prezentate 10 strategii de creare a paginii web de verificare pentru a elimina orice confuzie in randul cumparatorilor.
- Afisarea pasilor care trebuie parcursi. Daca magazinul online pe care il administrati are un proces de validare a comenzii care se intinde pe mai multe pagini, asigurati-va ca pe fiecare pagina sunt prezentati pasii care trebuiesc parcursi. Acest lucru contribuie la eliminarea confiziilor in randul cumparatorilor, informandu-i pe acestia cu privire la numarul de pasi care trebuiesc parcursi. Nu in ultimul rand, procesul de validare nu trebuie sa se intinda pe mai mult de trei pagini.
- Afisati iconite cu posibilitatile de plata. Nu este nimic mai suparator decat sa completati fisiere intregi cu date pentru efectuarea platii iar la final sa aflati ca magazinul online respectiv nu accepta modalitatea de plata pe care o preferati. Afisand aceasta informatie sub forma unor iconite care prezinta modalitatile de plata (de exemplu tipul cardurilor bancare acceptate), cumparatorii vor fi mult mai usor informati.
- Adaugati instructiuni acolo unde este nevoie. Nu trebuie sa adaugati informatii pe fiecare pagina deoarece foarte putini oameni le vor citi. In schimb, puteti adauga informatii acolo unde considerati ca este nevoie de ele.
- Informati clientii cu privire la timpul de procesare al comenzii. Multe magazine online au un timp limita pentru procesarea comenzilor. Daca informati clientii ca o comanda plasata dupa o anumita perioada de timp nu va fi livrata pana a doua zi, veti evita frustrarea acestora, in special atunci cand opteaza pentru livrarea peste noapte.
- Explicati modul de completare al adresei. Oamenii sunt confuzi cu privire la formatul in care trebuie completata adresa pentru un transport maritim in cazul in care comanda produsele de la un magazin online international.
- Oferiti ajutor cu codurile de securitate pentru plata cu cardul. Postati pe site o imagine in care sa fie evidentiat locul in care se gaseste codul din 3 sau 4 cifre CVV sau CID de pe cardurile de credit, nu presupuneti ca toata lumea stie unde sa le gaseasca.
- Postati un link catre cosul de cumparaturi. In etapa initiala, asigurati-va ca oferiti cumparatorilor posibilitatea de a verifica sau elimina produsele din cosul de cumparaturi, prin afisarea unui link usor de accesat. Acest lucru reduce aparitia unor greseli, in special pe cele legate de cantitatea comandata.
- Includeti orice link catre un site sau chat live. Daca magazinul online ofera o optiune de chat live unde cumparatorii pot afla informatii pe parcursul procesului de cumparare, asigurati-va ca acesta poate fi usor accesat.
- Marcati foarte clar erorile aparute. Marcati cu rosu eventualele erori aparute atunci cand o persoana introduce datele de livrare a unei comenzi. In acelasi timp evidentiati locul in care s-a produs o eroare, de exemplu daca un card de credit a fost respins, puteti afisa un mesaj scris cu rosu in partea de sus a paginii si puteti marca cu rosu si domeniul de plata.
- Doar informatiile necesare ar trebui cerute. Sondajele, cometariile si mesajele sunt foarte suparatoare pentru foarte multe persoane. In cazul in care clientii doresc sa va spuna cum au gasit site-ul tau si ce probleme au intampinat, sau ce le-a placut, atunci o vor face cu siguranta.