9 metode de promovare online

La fel ca in orice alt domeniu, si un web designer trebuie sa se gandeasca la marketing. Tehnicile de marketing din domeniul webdesign sunt putin diferite fata de cele traditionele, folosite in cazul unei afaceri traditionale, punandu-se mai mult accentul pe inbound marketing.

Aceasta forma de marketing presupune crearea si distribuirea de continut online. Dar mai mult decat atat este vorba de crearea unui continut personalizat, care sa atraga clienti si sa ii determine sa participe in actiunile specifice.  Pe scurt aceasta forma de marketing are patru elemente principale prin care se remarca:

  • Prin crearea unui trafic targetat pot atrage persoanele potrivite intr-un numar variat de moduri, prin intermediul bloggingului, al articolelor SEO dedicate sau actiuni social media.
  • Pentru o comunicare mai buna cu vizitatorii siteului va doriti sa colectati informatii de contact despre ei. Acest lucru in puteti face cu ajutorul formularelor online, landing pages optimizare si calls-to-action.
  • In continuare vei vrea sa-i determini pe vizitatorii siteului sa devina clienti ai serviciilor pe care le oferi, iar acest lucru se poate realiza printr-o foarte buna implicare in comunicarea cu acestia, e-mailuri cu oferte, instrumente de management al relatiei cu clientii si auto-raspuns.
  • Ultima etapa face referire la calitatea continutului. Nu vrei sa oferi vizitatorilor doar simple informatii, ci vrei sa creezi o poveste, un continut foarte buna care sa ii atraga, sa ii faca curiosi si sa ii determine sa revina pe site.

Acum ca am vazut ce presupune acest tip de marketing, trebuie sa vedem si cum poate fi pus in practica.

  1. Creaza un plan al continutului inainte sa te apuci de design

Inainte de a construi un site web sau de a face un redesign este important sa se ia in considerare continutul. De cele mai multe ori continutul este ultimul lucru de care se tine cont si observa cu usurinta in rezultatul final pentru ca duce la o lipsa de logica in modul in care este afisat continutul si nu exista o armonie in ceea ce priveste integrarea acestuia in designul paginilor web. Astfel, daca se acorda o atentie deosebita continutului inca de la inceput se pot obtine rezultate foarte frumoase.

De ce trebuie sa tii cont:

  • Sa stii care sunt serviciile, produsele si caracteristicile acestora
  • Unde in site vor fi afisate ofertele, portofoliul, detaliide de contact si formularele
  • Si care este volumul de text care va fi integrat in paginile web
  1. Optimizarea mobila este o necesitate

Optimizarea mobila este un aspect crucial pentru orice site. Acest lcuru presupune crearea unei versiuni mobile a siteului, un design receptiv ce se poate scala, redimensiona si adapta cu usurinta la orice rezolutie mobila de tableta sau telefon.

  1. Incorporarea de oferte in paginile siteului

Dupa cum am mentionat mai sus, ofertele sunt o componenta esentiala a tehnicilor de marketing pentru ca fara nici un fel de oferta sau promotie este foarte greu sa fidelizezi clienti.

  1. Asigurati-va ca informatiile de contact sunt usor de gasit

Pentru ca o persoana sa devina clientii vostri, este important ca mai intai sa poata sa comunice cu voi. De aceea este foarte important ca vizitatorii siteului sa poata gasi cu usurinta informatiile de contact. Marketingul web isi propune sa creeze o experienta cat mai simpla si mai intuitiva pentru utilizator. In cazul in care compania web pe care o aveti se adreseaza cu precadere clientilor locali, este foarte util ca, pe langa pagina dedicata de contact, sa introduceti numerele de telefon si adresele de mail la care puteti fi contactati si in antetul siteului sau mentionat in footer.

  1. Atrageti atentia prin elemente specifice integrate in paginile siteului.

Pentru un marketing eficient este indicat sa atragi atentia vizitatorilor si sa ii angajezi in diferite actiuni. Inbound now, WordPress call-to-action, newlettere, hello footbar sunt doar cateva exemple utile.

  1. Social Media

Social Media joaca un rol destul de important in orice strategie de marketing. Astfel ca, pentru a atrage un numar cat mai mare de clienti si de a-i incuraja sa se implice, este nevoie sa construiti o prezenta de succes pe siteulrile de socializare unde sa interactionati in mod regulat cu vizitatorii.

  1. Creaza un blog si posteaza in mod regulat

Postarea de informatii si continut in mod regulat pe un blog este o metoda foarte buna prin care puteti atrage atentia vizitatorilor si le puteti starni curiozitatea astfel incat sa continua sa revina pe site. Totodata, mentinerea unui blog, pe langa cresterea traficului pe care o genereaza, ajuta si la consolidarea pozitiei site-ului in rezultatele motoarelor de cautare.

  1. Personalizeaza continutul

Atunci cand ajung pe un site, vizitatorii trebuie sa simta ca nevoile lor conteaza. Continutul paginilor ar trebuie sa fie unic si personalizat. Acelasi lucru se aplica si mesajelor trimise catre acestia, newsletterelor ce pot si personalizare si programate sa includa numele destinatarului in antetul mailului astfel incat sa creeze o experienta multa mai personala. Pentru acest ultim lucru puteti apele la instrumente ca Awebes sau MailChimp.

  1. Nu ghici ce functioneaza. Testeaza.

Indiferent de metoda de promovare aleasa, fie ca este vorbe de inbound marketing sau marketing traditional, este important sa testati si sa verificati ce practica este cea mai buna si care poate fi aplicata cu succes pentru site. Testarea trebuie facuta inca de la proiectarea designului, a modului in care toate elementele din site functioneaza si se comporta. Vorbim aici de meniuri, afisaj, dinamica culorilor, timp de incarcare, etc. Scopul testarii este acela de a oferi clientilor un site perfect functional. Cateva instrumente care ajuta in procesul de testare sunt: Optimizely, KISSmetrics, Nelio A/B Testing, Simple Page Tester.

 

Exista o multitudine de practici si strategii de marketing care pot fi utilizate pentru promovarea unui site si cresterea popularitatii acestuia. Dintre toate acestea este important incercati, testati si sa gasiti metoda cea mai buna si care va aduce rezultatele urmarite.