Cand trebuie sa-ti reactualizezi redesignul site-ului
Daca ai facut deja un site sau ai unul realizat acum ceva timp, ultimul lucru la care vrei sa te gandesti este cand trebuie sa refaci din nou site-ul pentru a fi in tendintele actuale. Dacă citesti acest articol, probabil ca te gandesti deja la site-ul tau daca satisface sau nu nevoile pietei. Un redesign site nu este intotdeauna ceva ce o companie sau o organizatie doreste sa o faca, dar in majoritatea cazurilor este o chestiune de necesitate. Indiferent daca esti multumit de site-ul tau sau pur si simplu nu functioneaza la fel de bine ca la inceput poate ca ar fi timpul sa continuati in cele din urma cu un redesign de site.
Acum intrebarea ar fi cat de des ar trebui reimprospatat designul unui site? Adevarul este ca depinde de o serie de facturi si anume:
Raspunsul rapid
De regula un website are o „perioada de valabilitate” unde este vazut ca nou, este functional si convenabil pentru utilizator, de aproximativ 18-30 luni, mai exact 1.5-2.5 ani. Dupa aceasa perioada modulele de securitate, plugin-urile, temele, versiunea de php, etc., pot prezenta riscuri pentru utilizatori cat si pentru site, motiv pentru care trebuie apelat la realizarea unui update cat si a unui redesign site pentru reimprospatarea imaginii.
Acum aceasta nu este o regula, este posibil ca unele site-uri sa nu aiba nevoie de o reactualizare completa in acel moment, iar altele sa necesite o reactualizare mult mai frecventa pe masura obiectivelor sau a cerintelor pietei ce este intr-o continua schimbare.
Avantajele redesignului
In afara perspectivelor largi, principalul avantaj determinant din spatele redesignului unui stie este acela de a rezolva unele probleme pe care le aveti. Pentru unii problema majora poate fi vizibilitatea scazuta, diminuarea numarului de clienti iar pentru altii poate fi doar o actualizare la fel ca si in cazul cumpararii unui telefon nou in a fi in tendintele pietei.
Cand faceti redesignul unui site, discutati toate provocarile ce le doriti depasite impreuna cu echipa ce se ocupa de site-ul tau. De exemplu daca doresti ca site-ul tau sa sa aduca mai multi potentiali clienti atunci focusul trebuie concentrat asupra incorporarii unui flux de pagini pentru a conduce clientul catre un formular de contact in a solicita informatii. Va recomandam sa citisi si pagina „O alta abordare de redesign a site-ului” pentru a intelege mai bine anumite principii ce tin de outbound si inbound marketing. Pe de alta parte daca doriti sa vindeti online, aveti nevoie de pagini pentru a identifca nevoile unui client si de a le oferi produse sau solutia de servicii ce li se potriveste cat mai rapid si convenabil posibil, de exemplu folosind functii ca upselling sau cross-selling. In acelasi timp redesignul unui site va poate ajuta si in a avea o vizibilitate si un trafic mai mare pe google, acest lucru se poate face prin includerea in pagini a meta tagurilor, construirea corecta a stilurilor „heading”, optimizari de viteza, ajutor in realizarea textului corect, etc.
Site-ul arata si se simpte demodat
Un alt motiv de redesign site este acela de a investi in imaginea cosmetica, incercati sa ganditi la site ca la o casa, oamenii cand intra prima oara isi fac deja o impresie, pozitiva sau negativa. Daca un client intra si vede site-ul modern va avea incredere sa cumpere produsul sau serviciul pe care il oferiti. Un design invechit mai mult ca sigur va respinge din start clienti si implicit vanzarea produselor/serviciilor pe care le aveti, acest lucru regasim si noi la clientii ce ii promovam, bounce rate-ul nefiind unul promitator in cazul companiilor cu design invechit.
Probleme cu site-ul, nu functioneaza corect
Daca site-ul tau da semne ca nu functioneaza corect, viteza lenta de incarcare, erori de cod atunci mai mult ca sigur este timpul sa investesti intr-un site nou. Cu toate acestea putem spune si ca este o idee subiectiva si poate lua multe forme, manifestandu-se in diferite moduri. De exemplu, daca site-u tau are continut de calitate dar cu toate astea suntem nevoiti ca din 6 clickuri sa ajunge la informatia dorita inseamna ca avem un design ineficient. In acelasi timp putem avea un site ce arata bine pe desktop dar pe mobil nu se afiseaza cum trebuie atunci va trebui sa apelam la redesign-ul paginii de mobil.
Plan de viitor
Indiferent ca doriti sau nu sa va orientati spre redesignul unui site, ar trebui sa va asigurati ca site-ul actual este orientat spre viitor pentru a va ajuta sa profitati la maxim de investitia in site. Asta ne ajuta sa vedem acest lucru in mai multi pasi:
- SEO – este site-ul actual pregatit si capabil sa fie optimizat pentru motoarele de cautare?
- Structura – designul cat si fluxul de pagini sunt construite pentru a facilitata acesul la informatiile relevante?
- Simplu – este usor de accesat de tine sau de catre clientii tai?
- Vanzari – Poate procesa site-ul tau cu usurinta comenzile, formularele de contact cat si urmarirea cu usurinta a produselor?
- Viteza – cat de repede se incarca site-ul tau pe o conexiune mai lenta? Dar pe telefon?
- Scalabilitate – exista probleme de afisare pe anumite dispozitive? Deskop, laptop, tableta, telefon, etc.?
- Social media – Site-ul tau include retelele sociale cele mai importante, indiferent ca vorbim de linkuri catre pagina ta sau flux de postari pe paginile clientilor?
Timpul pentru o schimbare
Nu este nimic in neregula sa faceti redesignul unui site care functioneaza bine. Dar cateodata este chiar indicat sa faceti aceasta schimbare intrucat tehnologia evolueaza si se adapteaza constant la cerintele pietei si doriti sa ramaneti relevanti si sa oferiti cel mai bun continut si experienta pentru vizitatorul site-ului. Abordarea permanenta a unui redesign inseamna ca userul va aprecia tot timpul efortul facut pentru a avea o experienta cat mai placuta.
Nu uita, site-ul este o poveste vie despre brandul tau, pentru asta asigura-te ca o spune pe cea potrivita.