blank

Functia cautare magazin online

Cautarea este cea de-a doua functie critica la realizare magazin online, dupa formularul de validare a comenzii. Clientii folosesc bara de search chiar daca sunt familiarizati cu modul de navigare in interiorul unui magazin online.

Ganditi-va de cate ori ati efectuat o cautare tastand cuvantul dorit in bara de cautare in loc sa va apucati sa cautati in catalogul de produse al magazin-ului.

Fara un meniu de cautare eficient, cele mai multe magazine online pierd clienti. Dar ce este de fapt cautarea eficienta? Exista patru modalitati de a face cautarea mai eficienta.

1. Rapoarte de cautare

Rapoartele ajuta la identificarea unei varietati de valori care pot fi folosite pentru a spori experienta utilizatorului, pentru a imbunatati cautarea si pentru a-si creste veniturile din activitatea magazinului online. Unele „masuratori” care pot furniza informatii pentru rapoarte sunt:

  • Identificarea termenilor cautati frecvent. Aceasta metoda va ajuta sa determinati care sunt cele mai cautate produse de pe magazin-ul tau si, totodata, va poate ajuta in modificarea informatiilor din site, concentrandu-va pe zonele cele mai cautate. De exemplu daca un magazin online vinde atat laptopuri cat si televizoare, iar cele mai multe persoane cauta televizoare, atunci puteti regandi site-ul acordand o mai mare atentie televizoarelor.
  • Determinati locatia termenilor cautati. Acest lucru ajuta la segmantarea clientilor. Folosind exemplul de mai sus, acest raport va va ajuta sa determinati regiunea in care nivelul persoanelor interesate de televizoare este mai mare si regiunea in care cererea pentru aceste echipamente este mai redusa. Astfel se pot realiza oferte personalizate si recomandari ale unor prodese asemanatoare pentru clienti.
  • Termeni cu rata de conversie mare la cautare. Acest raport are scopul de a identifica termenii de cautare care conduc spre cele mai multe achizitii. Desi este un raport mai dificil de implementat, acesta este foarte util deoarece determina acei termeni care au condus la o cumparare reala.
  • Termenicautati carenu aurezultate. Identificarea termenilor pentru care nu se afiseaza nici un rezultat va permite sa identificati modul in care anumite persoane ajung pe magazin-ul tau si de ce produse sunt interesate. Astfel aveti posibilitatea de a actualiza continutul magazin-ului web, incluzand si acele produse sau servicii care sunt solicitate si pentru care, pana in acel moment, nu existau.

2. Performata cautarii

Acest raport va va ajuta sa intelegeti ce anume functioneaza si ce nu atunci cand se realizeaza o cautare. Raportul nu este util in cazul in care rezultatele cautarii sunt mari, dar viteza este slaba.

Un client nu va astepta mai mult de cinci secunde pentru a vedea rezultatele cautarii sale. Daca rezultatele cautarii de pe website-ul tau apar dupa cinci minute, atunci exista cateva actiuni care ar trebui luate pentru a imbunatati acest aspect.

  • Dimensiunea rezultatelor cautate. Verificati daca fiecare rezultat are prea multe informatii: nume, imagine, descriere, pret, caracteristici, etc. Evaluati daca toate aceste informatii sunt necesare clientilor pentru a face o achizitie, in caz contrar, reduceti numarul informatiilor afisate.
  • Numarul de rezultate afisate. Daca magazinul online are un catalog foarte mare de produse, atunci puteti limita numarul de rezultate care sunt afisate atunci cand este efectuata o cautare. Afisarea rezultatelor poate fi stabilita in functie de popularitatea termenilor cautati, de caracteristicile produselor, de profitul produselor, sau in functie de alte critetii. Este bine ca atunci cand lista de rezultate afisate este prea mare, sa introduceti paginatie si sa afisati intre 20 si 50 de produse pe o pagina. Acest lucru este util pentru site-urile care au foarte multe produse cu caracteristici asemanatoare.
  • Alte optiuni tehnice. Daca cele doua metode de mai sus nu imbunatatesc semnificativ performanta cautarii, atunci se poate apela la solutii tehnice precum algoritmi de cautare, software de cautare, etc.

3. Rezultatele cautarii

Website-ul tau nu va beneficia de cea mai buna solutie de cautare daca rezultatele afisate nu corespund cu asteptarile si interesele clientilor.

Asigurati-va ca  site-ul este bogat in cuvinte cheie si taguri care permit cautarea si gasirea cu usurinta a produselor. Aceste cuvinte cheie trebuie revizuite periodic si, uneori, acelasi produs poate fi asociat cu cuvinte cheie noi.

Totodata, asigurati-va ca atunci cand o persoana realizeaza o cautare, rezultatele afisate sunt bogate in informatii. Pentru acest lucru este nevoie ca informatiile afisate in rezultatele cautate sa aiba continut stocat pe site, iar orice continut nou care se adauga periodic, sa apara in rezultatele cautarilor.

4. Functiile cautarii

Cele mai multe solutii de cautare vin cu o serie de caracteristici sau functii avansate care fac cautarea mult mai usoara. Unele dintre aceste caracteristici sunt prezentate in continuare.

  • Auto-corectare. Aceasta functie de cautare esre foarte utila in cazul in care o persoana a tastat gresit termenul pe care doreste sa il caute. Cele mai multe solutii de cautare ofera functia de auto-corectare, desi este nevoie de un efort suplimentar pentru a realiza in permanenta o legatura intre erorile de scriere sau de tastare si forma corecta a unui termen.
  • Cautare avansata. Cautarea avansata permite consumatorilor sa stabileasca parametrii dupa care doresc sa efectueze o cautare. Aceasta caracteristica le permite clientilor sa filtreze rezultatele cautarii selectand anumiti parametrii ai produselor, de exemplu televizoare cu diagonala de 50’’ sau pantofi cu toc inalt si negri. Daca magazinul online pe care il administrati are un numar de produse mai mic de 100, atunci aceasta caracteristica o puteti adauga in mod optional.
  • Auto-completare. Aceasta caracterisitica permite completarea automata a casetei de cautare in momentul in care clientul tasteaza un cuvant sau un termen de cautare. Google ofera aceasta posibilitate, precum si unele magazine online, iar optiunea este utila in cazul in care site-ul are multe produse similare sau cu termeni similari de cautare.
  • Sinonime. Caracteristica aceasta permite cautarea si afisarea rezultatelor prin includerea de sinonime pentru termenul cautat. Acest lucru este util in cazul in care un produs poate fi cautat dupa termeni diferiti.
  • Cautare in limbi multiple. Daca site-ul tau are un profil multi-cultural, atunci este indicat ca si cautarea sa se realizeze in toate limbile de pe site. Pentru aceasta este nevoie de implementarea unor programe care sa realizeze cautarea si sa afiseze rezultatele.