Idei pentru un site bine realizat

Atunci cand vine vorba de designul unui site, trebuie sa cunosti ceea ce vizitatorii urasc cel mai mult si nu-si doresc sa vada pe site-ul tau. Te-ai gandit vreodata ca site-ul tau poate pierde un numar important de vizitatori din motivul designului? In acest articol va vom prezenta elementele pe care nu ar trebui sa le contina un site, pentru a nu deveni suparator. Daca stiti un site cu un design enervant, nu ezitati sa le trimiteti acest articol. Acum cateva saptamani am primit un e-mail de la un coleg care ne ruga sa verificam un site nou creat, el fiind web designer freelancer, iar clientul sau dorea un un header animat atractiv si usor accesibil pentru clientii sai… Header-ul animat era frumos. Nu aveai cum sa-l omiti. Elementele grafice erau dragute, iar coloana sonara crea atmosfera potrivita. Cu toate acestea, dupa ce am inceput sa navigam in site, header-ul a devenit foarte enervant, acesta pornind la fiecare click si facandu-ne sa ne pierdem concentrarea si sa ne fie destul de dificil sa cititm continutul paginii. Acesta este doar un exemplu de ceea ce noi numim, „design enervant”. Multi web designeri si in special cei la inceput de drum sunt „indragostiti” de ideile lor, si nu vor sa renunte sub nici o forma la ele. Este bine ca un site web sa aibe un header atractiv, insa este foarte important ca acesta sa fie foarte logic si usor de accesat de catre utulizatori. Nimeni nu-si doreste un site doar sa arate bine! De multe ori web designerii uita ca trebuie sa transmita un mesaj vizitatorilor, iar acest mesaj trebuie sa se reflecte in tema site-ului si nu in nivelul de calificare al programatorului. Este designul site-ului dumneavoastra enervant? Cum iti dai seama? Noi am clasificat acest aspect in 5 caracteristici:

  1. Muzica de fundal. Daca site-ul tau nu este un post de radio, nu vinde CD-uri cu muzica si nici nu promoveaza vreo formatie, de ce sa ruleze incontinuu un fisier MIDI/WAV/mp3 in fundal, pe fiecare pagina?
  2. Un font prea mare. Daca proiectati un site pentru persoanele cu dizabilitati sau persoane in varsta, atunci decizia de a folosi un font foarte mare este una foarte buna. Daca nu, incercati sa folositi un font de dimensiuni normale.
  3. Un font prea mic. Folosirea unui font prea mic poate ingreuna cititul si conduce la oboseala ochilor, iar cele mai multe persoane vor fi enervate de aceast lucru.
  4. Text pe diferite culori sau fundaluri de imagini. In general nu recomandam ca in spatele textului sa existe diverse imagini sau fundaluri de culoare necontrastante. Daca totusi doriti cautati sa adaptati opacitatea imaginii in asa fel incat sa nu defocuseze de la citit.
  5. Layere suprapuse. Layerele pot fi foarte folositoare la un moment dat, dar nu atunci cand sunt folosite pentru a aduce un mesaj enervant in fata vizitatorului. Nu incercati sa fortati vizitatorii sa citeasca mesajele, sa dea like-uri, de aceea nu veti reusi decat sa-i enervati in acest mod. Persuasiunea poate aduce rezultate mult mai bune decat forta bruta.
  6. Ferestrele pop-up. Chiar daca acum ferestrele pop-up au pierdut teren in fata instrumentelor add, inca mai sunt web developeri care le folosesc. Partea cea mai enervanta a acestor ferestre este ca, de cele mai multe ori, vizitatorul pierde informatii importante. Cel mai indicat este sa postati mesajele importante intr-un loc central al site-ului web, unde sa poata fi vazute cu usurinta, in loc sa folositi ferestre pop-up.

Fiecare dintre noi poate avea propriile sale clasamente cu lucruri pe care le considera enervante pe un site web, iar lista poate fi mult mai mare. Prin acest articol am vrut sa aducem acest subiect in atentia dumneavoastra. Unii dintre voi veti citi aceste randuri si veti incepe sa radeti, pe cand altii veti simti ca aveti un deja-vu. Ca si web designer, ultimul lucru pe care veti dori sa il faceti este sa depuneti foarte multa munca in crearea unui site, iar la final sa constati ca vizitatorii il urasc. Acesta nu este o chestiune de gust, ci mai degraba se refera la faptul ca trebuie sa ne comportam politicos cu vizitatorii site-ului, la fel cum o facem atunci cand mergem la o petrecere.