Crearea unui magazin online corect

Daca intr-un magazin online nu gasiti ceea ce doriti, puteti inchide foarte rapid site-ul si accesa urmatorul magazin online afisat in lista de rezultate ale motorului de cautare Google (sau oricare altul pe care il folositi).

Daca acest lucru este atat de usor de realizat, de ce sunt atat de multi proprietari de magazine online (Open Source eCommerce) care ofera o experienta mai putin satisfacatoare de cumparaturi? Principalul motiv este simplu: neglijarea. Cand a fost ultima data cand ati cumparat un articol de pe propriul tau magazin online? Niciodata?

La fel ca in cazul unui magazin traditional, un manager care nu se preocupa de modul de evolutiei al afacerii sale si sta inchis in biroul sau, nu va sti ce se intampla in cadrul magazinului, la liniile de casa sau care este modul de servire al clientilor si gradul de satisfactie al acestora.

Management by Walking Around (MBWA) este un concept de management care a venit in anii 1960 de catre Peter Drucker. Acesta a cerut managerilor sa isi paraseasca birourile si sa ia parte la activitatile care se intampla in interiorul magazinului. Aceasta tehnica a fost foarte eficienta, intrucat a devenit rapid noul standard de management.

In magazinele online nu exista rafturi cu marfa, case de marcat sau manageri care sa se plimbe prin magazin si sa analizeze modul de desfasurare al activitatii, insa dispun de pagini web ale fiecarui cumparator in parte, si sisteme specializate de plata online.

Cum sa aplicati MBWA la magazinul online

Nu este nevoie sa platiti specialisti pentru a afla de ce parasesc clientii site-ul tau sau de ce nu aveti foarte multi vizitatori. Trebuie sa incepeti sa aplicati sistemul de Management by Walking Around.

Cel mai bine ar fi sa testati magazinul online din punctul de vedere al clientului cel putin o data pe luna. Cautati un produs, puneti-l in cos, verificati-l si platiti pentru el (sau nu) si analizati modul de desfasurare al intregului proiect. Intrebati-va clientii ce parere au despre magazinul online si analizati feedback-ul primit.

Multi clienti potentiali va pot intreba daca pot testa produsul inainte de achizitionare sau care este politica de restituire a a unui produs in cazul in care nu sunt multimiti de alegerea facuta.

Dupa ce ati implementat acest sistem de management pentru magazinul online chiar si pentru cateva saptamani si ati rezolvati „micile probleme” incepeti sa cautati cele mai bune practici. Ganditi-va ce magazine online va place sa accesati pentru efectuarea cumparaturilor. Cumparati un produs de pe un alt site, si analizati intregul proces, dupa care reveniti la website-ul vostru si vedeti ce mai poate fi imbunatatit.

Cele mai importante puncte cheie care trebuiesc analizate in magazinul online sunt:

  • Cele mai accesate pagini web, in afara de pagina de start;
  • Mesajele de bun venit pentru noii clienti si posibilitati de recompensare a clientilor fideli;
  • Pagina de contact si live chat (daca exista);
  • Cosul de cumparaturi si pagina de confirmare a achizitiei facute de catre clienti;
  • Sistemele online de plata implentate pe site;
  • E-mailul de confirmare – o inregistrare permanenta a tranzactiilor facute.

Orice lucru care se poate face intr-un magazin traditional pentru imbunatatirea managementului acestuia, poate fi adaptat si pentru un magazin online, in vederea obtinerii mai multor vizitatori si crestere a profitului.