Idei SEO pentru site-uri de prezentare

Optimizarea pentru motorele de cautare (SEO) poate fi definits ca „tot ceea ce faci pentru a imbunatati vizibilitatea siteului in motoarele de căutare”. Dar SEO a evoluat dincolo de simpla optimizare on-page si link building. Platformele social media si continutul marketing au devenit ingredientele necesare pentru o strategie de succes de optimizare. In continuare iti prezentam cateva idei pentru imbunatatirea stragiei SEO.

1. Creati un cont pe o platforma social media
Desi Google nu foloseste social media ca factor de clasament, exista o legatura puternica intre cele doua. Intr-un studiu de caz, pozitia unei companii in rezultatele de cautare s-a imbunatatit cu 6.9 procente dupa ce a primit 50 de likeuri pe pagina de Facebook si 70 de shares.
Mai mult decat atat, Twitter a creat un parteneriat cu Google pentru a face tweet-urile vizibile in rezultatele cautarii Google, imediat ce acestea sunt postate. Twitter estimeaza ca exista aproximativ 600 de milioane neinregistrati care acceseaza platforma comparativ cu 288 milioane de utilizatori intregistrati activi in fiecare luna.
Totusi, nu trebuie sa va va creati cont pe toate platformele sociale. Inainte de a va crea un cont, faceti o mica analiza pentru a vedea daca utilizatorii sai se potrivesc datelor demografice ale clientilor vostrii. Facebook are cele mai uniform distribuite date geografice (desi aparent este abandonata rapid de tineri si adolescenti in favoarea Instagram sau Tumblr). In loc sa fiti pe toate platformele, mergesi acolo unde sunt si clientii vostri.
Care este rolul Facebookului in clasamentele Google? Facebook trateaza contul de Facebook la fel ca orice alta pagina de web. Instrumentele si boti Google aduna informatii si le adauga la baza sa de date. Mai mult decat atat, Facebook nu este doar un alt site, cu este cel de-al treilea cel mai utilizat site din mediul online.

2. Da-i siteului tau o noua infatisare
Potrivit unui studiu, 40% dintre siteurile web sunt create de un prieten sau cineva care considera ca se pricepe. Dar asa cum o camera foto profesionala nu te face un fotograf de succes, la fel se intampla si in mediul online. Tocmai de aceea, cele mai multe afaceri mici nu reusesc sa castige popularitate in online.
Crearea unui site atractiv nu este foarte dificila daca se tine cont de cateva notiuni de baza:
– Continutul trebuie sa fie atractiv si relevant pentru produsele sau serviciile prezentate pe site si pentru vizitatorii acestuia.
– Optimizati paginile siteului: cuvintele cheie, legaturile dintre pagini, imaginile optimizate pentru web, continutul SEO, titlurile si meniurile, toate acestea sunt foarte importante si ajuta la cresterea vizibilitatii siteului.
– Organizati continutul si structurati paginile site-ului in asa fel incat sa fie usor de gasit si de navigat.

3. Optimizati siteul pentru mediile mobile
Cu un numar impresionant de de utilizatori de mobil in continua crestere este foarte important ca un site sa fie optimizat si usor de navigat de pe orice tableta sau smartphone. Mai mult, recent Google a facut ca „mobile friendliness” sa fie un factor in determinarea clasamentului de rezultate. Acest lucru inseamna ca siteulrile optimizare pentru dispozitivele de mobil vor castiga pozitii bune in rezultatele cautarilor mobile.

4. Fii usor de gasit
Daca desfasurati o activitate locala, informatiile voastre listate in diferite directoare si portaluri online de cautare vor fi un factor cheie pentru a putea fi gasiti cu usurinta online. Cu cat creste numarul de locuri in care afacerea voastra este listata in cod constant si cu precizie, cu atat Google este mai increcrezator ca afacerea exista in realitate si ca informatiile oferite utilizatorilor sai sunt concrete.

5. Verificati si reparati orice eroare a siteului
Motoarele de cautare folosesc programe si softuri automate (numite boti sau spiders) care scaneaza continutul siteurilor urmand fiecare lagatura dintre pagini pentru ca apoi sa adauge continut si detalii in baza lor de date. Uneori acesti spideri intalnesc erori care ii impiedica sa scaneze cu succes intreg siteul. Tocmai de aceea, este foarte important ca un site sa fie verificat de erori in mod constant si atunci cand sunt descoperite acestea trebuie rezulvate. Instrumente ca Google Webmaster Tools pot fi foarte utile in identificarea unor erori de acest fel iar crearea unui fisier XML (sitemap) usureaza cu mult „munca” spiderilor web.

6. Determinati-i pe clienti sa vorbeasca despre siteul vostru
Review-urile sunt un factor detul de util si important. Dintre doua afaceri similare, intotdeauna va avea de castigat cea care are cele mai multe comentarii, mai multe reviuri si despre care vorbesc mai multe persoane. Multi experti SEO cred ca Google favorizeaza review-urile Google+.
Cum au devenit review-urile un factor important al clasamentului in motoarele de cautare? Google domina piata motoarelor de cautare pentru ca le ofera utilizatorilor sai cea mai buna experienta posibila si cele mai bune rezultate pentru cautarile lor. Acest lucru inseamna ca tot cea ce folosesc utilizatorii pentru a achizitiona un produs sau serviciu devine un algoritm de cautare in Google.
Din pacate, foarte multe persoane au ignorat efectul pe care il pot avea review-urile. Sunt siteuri care au review-uri negative despre care nici nu stiu, iar cea mai buna solutie de a le combate este sa obtina un numar mult mai mare de review-uri si comentarii pozitive.
Chiar daca pare foarte multa munca pentru optimizarea si crearea unui site perfect functional si agreat de vizitatori, tot efortul depus se va revedea in cresterea popularitatii siteului si imbunatarirea pozitiei in rezultatele de cautare. Desigur, toate aceste lucruri nu trebuie sa le faceti singuri ci puteti apela la serviciile unei companii specializate care va elabora si crea o campanie de marketing perfect adaptata nevoilor voastre.