Asta inseamna ca milioane de licitatii au loc pe Google in fiecare minut.
In acelasi timp putem intelege ca preturile fluctuiaza in functie de concurenta pe care o aveti, si acestia sunt dispusi sa plateasca pentru a aparea in fata anunturilor tale. Putem intelege ca variatiile de pret nu sunt neobisnuite, deoarece cererea creste si descreste.
Cu toate acesta nu este nevoie de un buget mare. Google ofera conditii de „joc” rezonabile pentru ca fiecare concurent sa poate beneficia de aceste avantaje de afisare chiar si cu acesti concurenti foarte mari. Formula in care Google afiseaza rezultatele anunturilor (Google ads rank) depinde de 2 factori, scorul de calitate al anunturilor si suma licitata maxima.
Care este scorul de calitate al site-ului tau cat si suma maxima licitata?
Suma licitata maxima este cea mai mare suma pe care o veti plati pentru feicare click al anuntului. Este esential sa setati acesta suma cand creati campania, aceasta suma poate fi editata oricand. In general suma maxima favorizeaza companiile mari, dar pentru a concura avem un al indice si anume, scorul de calitate, acesta ne va ajuta sa scadem costul per click si anuntul nostru sa fie pozitionat mai bine
Google foloseste mai multi factori pentru a calcula acest scor de calitate si anume: verifica raportul de cuvinte cheie din pagina, rata de click(CTR) si cat de buna este pagina pentru vizitator
Cum functioneaza clasarea Aunturilor in Google ads?
Google foloseste urmatoarea formula pentru a calcula clasarea anunturilor:
Pozitionarea in google = (suma licitata maxim) x (anunt QS)
QS = calitate scor
Daca suma licitata maxima este de 5 lei si aveti un scor de calitate de 6, clasarea anuntului tau este de 30 (5×6) puncte. Reclama cu cea mai mare clasare a anuntului va ocupa primul loc, si lista descreste in functie de scor.
Google foloseste clasarea anunturilor pentru a calcula cat platiti pentru fiecare click:
Cost anunt = (Clasare anunt de mai jos) / (QS adica scorul dumneavoastra) + 0,01 lei
Dupa cum se observa merita pe deplin sa aveti un scor cat mai mare pentru a avea o pozitionare cat mai buna.
Lucrati cu o agentie Google ads
Dupa toate aceste tips-uri poate parea contraintuitiv sa cheltuiti banii si pe o agentie Adwords acreditata atunci cand incercati sa reduceti cheltuielile publicitare Google dar trebuie sa intelegeti unele aspecte foarte importante.
O agentie ce se ocupa de campanii adwors poate folosi toate tacticile pe care le-am descris mai sus (si multe altele binenteles) pentru a reduce costurile si pentru a imbunatati semnificativ rentabilitatea investitiei campaniei tale de anunturi, si cel mai important lucru ar fi acela ca va elibereaza timpul pentru a va concentra pe probleme mai generale.
In cazul in care ti-ai propus sa incepi o campanie de promovare si nu stii de unde, sau doresti sa optimizezi una existenta, poti intra in contact cu unul din agentii nostri accesand pagina noastra de Servicii Adwords sau sa ne sunati la 0784 448 448.
Concluzie
Cel mai simplu mod de a intelege cat costa campaniile Google ads este sa utilizati Google Ads Planner ce va afisa suma CPC mediu a unui anumit cuvant cheie.
Mentineti costurile reduse, creand anunturi relevante cu pagini de destinatie realizate corect pentru a avea un scor bun. Apoi utilizati urmatoarele stategii pentru a mentine o limita a cheltuielilor publicitare:
- Creati un buget zilnic
- Implementati geotargetare
- Folositi cuvinte cheie negative
- Cresteti scorul de calitate
Asigura-te ca anunturile tale genereaza clienti potentiali indiferent de cat cheltuiti pentru ele, atata timp cat exista un raport ROI.