Cum sa cresti vanzarile unui magazin online?
Updated: 8 Septembrie 2020
Ce trebuie ca magazinul sa faca mai multe vanzari online?
De cate ori nu ati incercat sa achizitionati un produs dintr-un magazin online si fie v-ati enervat, fie ati devenit extrem de frustrat, iar in final ati parasit site-ul fara a mai achizitiona nimic? Au existat momente in care ati pierdut timpul incercand sa va dati seama cum sa navigati pe un site, iar odata ce ati gasit produsul care va intereseaza nu ati reusit sa finalizati procesul de achizitionare? Cei mai multi vizitatori nu isi irosesc timpul incercand sa navigheze intr-un magazin de vanzari online, deoarece stiu ca sunt multe alte magazine online cu o interfata mult mai prietenoasa si care ofera aceleasi produse.
Rata persoanelor care abandoneaza un magazin online dupa ce au selectat produse si le-au salvat in cosul de cumparaturi, este de 60%, si de cele mai multe ori acest lucru se intampla chiar inainte de finalizarea achizitiei. Clientii care acceseaza un astfel de site web isi doresc continut usor de citit, simplu si informatiile care sa le ofere exact ceea ce cauta intr-un timp cat mai scurt si cu cat mai putin efort. Puteti avea un magazin online cu un continut excelent, cu o grafica uimitoare, dar daca un vizitator nu sta mai mult de trei secunde pe site din cauza functionalitatii sale foarte complicate, nu va reusi sa citeasca acest continut si cu atat mai putin sa efectueze cumparaturi.
Paginile de produs sunt foarte importante
Daca un vizitator decide sa „sape” adanc in interiorul site-ului, paradind pagina de home si accesand paginile de produse, asigurati-va ca acestea ofera toate informatiile relevante. Un vizitator al unui magazin online petrece cea mai mare parte a timpului pe pagina de produse, decat pe oricare alta pagina a site-ului respectiv. Din acest motiv, trebuie sa va asigurati ca pagina cu produse ofera vizitatorului toate informatiile de care acesta are nevoie, fara a mai fi nevoie sa faca click pe altceva, cu exceptia butonului de „cumapara”. Pagina de produs ar trebui sa contina cele mai importante informatii cu privire la produsul respectiv, iar in cazul in care exista si alte informatii sau detalii, pot fi create pagini interne suplimentare, astfel incat vizitatorul sa nu fie obligat sa navigheze la alta pagina inainte de a decide sa cumpare. Pentru imaginile produselor se pot folosi imagini rollover sau swatcher (atunci cand pozitioneaza mouse-ul pe o astfel de imagine clientul obtine feedback-ul si informatii). Indicat este sa optati pentru un zoom al imaginii in aceeasi pagina pentru ca vizitatorul sa nu fie nevoit sa navigheze pe o alta pagina pentru a vedea imaginile produselor la o rezolutie mai mare. Aceasta optiune se mai numeste si „quick view” si este folosita de multe magazine online.
Social Media pe magazinele online? Cu siguranta!
Deoarece peste 60% din populatia adulta foloseste o retea de socializare, este indicat ca magazinul online sa fie promovat si prin intermediul acestei metode de vanzari online. Potrivit CONE, 93% dintre utilizatorii de internet sunt de parere ca o companie ar trebui sa fie prezenta si sa foloseasca retelele de socializare, iar 56% dintre utilizatori sustin ca au o mai mare inredere intr-o companie cu care pot interactiona prin intermediul unei retele de socializare. Exista, de exemplu, persoane care posteaza pe Facebook diverse site-uri sau adrese ale unor magazine online pe care le viziteaza sau un produs preferat. Un exemplu de magazin online profesional care vinde in toata lumea Google Store. Proiectarea unui magazin online nu este la fel de simpla ca proiectarea unui alt site web, deoarece in acest caz este nevoie de cercetare si cunostinte. Obiectivul unui astfel de website nu este doar plasarea in prima pozitie Google, ci si obtinerea unei rate de conversii cat mai mare si vanzari online cat mai mari.
Google Store este unul din cele mai cunoscute magazine online ce vinde in toata lumea