Cum sa-ti faci siteul ideal

Ai idee perfecta. Una foarte buna. O idee pe care ai asteptat-o intreaga ta viata. Este foarte buna si te va transforma intr-un superstar.

Stii ca aceasta idee perfecta are are nevoie de un site web criminal pentru a prinde viata. Nu orice fel de website, ci unul forte bun care va ilustra rapid si cat mai frumos conceptul tau si pentru a prinde la public.

Cauti pe ThemeForest.net, Template Monster sau orice alt website care ofera sute de teme WordPress si cumva ai pierdut ore bune din zi incercand sa gasesti optiunile preferate. Dar se merita pentru ca in final gasesti cea mai buna tema WordPress care sa dea viata ideii tale. Iar aceasta tema incredibila vine cu:

  • Culori si fonturi nelimitatepromovare site
  • Built-in page builders
  • Shortcodes
  • Sapte tipuri diferite de slidere
  • Mega-meniuri
  • Portofoliu
  • Cos de cumparaturi
  • Forum
  • Landing Pages
  • Ferestre pop-up

Deja ai un start minunat. Tu si noua tema a siteului veti face lucruri fabuloase impreuna. Cum sa nu fie asa? La urma urmei vine cu o multitudine de optiuni iar varianta demo arata perfect.

Din pacate, nu va fi asa. De ce? Pentru ca sari peste anumiti pasi foarte importanti. Stiu ca nu o sa-mi dati dreptate si o sa va intrebati cum adica avansezi prea repede si sari peste pasi importanti din moment ce ai nevoie de o tema pentru a putea crea siteul. Dar o tema WordPress nu este un punct de plecare ci doar un mijloc prin care se poate ajunge la destinatia finala.

Prima impresie este critica

Pentru cei mai multi vizitatori, pagina principala a siteului este cea care creaza prima impresie. Iti spune imediat o poveste si iti permite sa te conectezi o conexiune intre site si vizitatori. Aceasta trebuie sa fie primitoare, cu un aspect profesional, sa ofere incredere, sa raspunda la intrebari si sa ofere o directie clara.

Ok, si care este problema? Nu ai definitivat inca nimic. Nu poti sari si alege direct un design fara ca mai intai sa te gandesti la povestea pe care o va spune siteul, la raspunsurile la care trebuie sa raspunda, la abilitatea sa de a crea incredere si la directia pe care o va urma.

Definirea si designul paginii principale este cel mai important lucru pe care il poti face in dezvoltarea unui site. Nu poti sari direct la executie. Executia fara o planificare atenta va aduce rezultate negative.

 

Incepe cu un plan si raspunde la cateva intrebari cheie

Incepe cu un plan solid, nu te grabi sa alegi o tema cu 100+ optiuni. Un marketing corespunzator are nevoie de strategie si executie.

Sa definim mai intai cum arata succesul pentru tine si site-ul tau0. Care sunt scopurile si obiectivele? De ce ai nevoie pentru a produce site-ul dvs.? Exemple comune ale unei vizite de succes sunt: brandul, abonatii, perspective bune si vanzarile reale.

Pentru a ajuta la formularea planului, trebuie sa stiti raspunsurile la cateva intrebari critice care ajuta la definirea pietei tinta precum:

  • Care este piata tinta?
  • Ce probleme sau probleme vor clientii sa le fie rezolvate?
  • Cum ii poti ajuta sa rezolve aceste probleme?
  • Ce serviciu, produs sau continut poate oferi o solutie?
  • De ce ar trebui serviciile tale in defavoarea concurentilor?
  • Poti sa oferi dovezi reale?
  • Ce continut poate oferi informatii suplimentare?
  • Cum se pot transforma vizitatorii in abonati sau cumparatori?

Odata ce ati raspuns la intrebarile de mai sus, vei putea sa creati o strategie pentru produsul sau idea pe care o ai. Vei putea planifica si te vei asigura ca procesul este pe aceeasi linie cu obiectivele si scopurile definite.

Acum ai o directie, dar nu ai terminat. Trebuie sa continui, iar urmatorul pas este identificarea clara a targetului si publicului tinta, mai exact sa identifici ce persoane vor accesa siteul. Daca vei identifica segmentul de vizitatori, va fi mult mai usor apoi sa poti sa creezi strategii de marketing pentru acestia.

Creati un site usor de navigat

Ai mers vreodata in vreun supermarket sau magazin de cartier in care ai simtit ca esti complet pierdut? Asa se simt vizitatorii unui site cu un meniu greu de navigat. Vizitatorii unui site au nevoie de orientare si optiuni usor de accesat. Inainte de va concentra toata atentia pe designul paginii de start, o atentie sporita ar trebui sa mearga catre crearea unui meniu foarte usor de navigat, foarte intuitiv si usor de accesat. Paginile de produse, servicii, detaliile despre companie si contact precum si portofoliu si recomandari trebuie sa fie foarte usor de accesat. Limbajul folosit nu trebuie sa fie unul confuz iar submeniurile pot fi folosite cu succes pentru o mai buna structurare a meniului.

Interactiunea cu publicul

Chemare la actiune este un alt aspect pe care trebuie sa se puna accent. Intaractiunea cu vizitatorii siteului si angajarea lor in actiuni dimanice este o metoda foarte buna de fidelizare a acestora. Tipul de interactiune poate cuprinde orice; dintre cele mai cunoscute mentionam:

  • Abonarea la un newsletter
  • Postarea de comentarii pe un bolg
  • ’Like’ catre o pagina de Facebook
  • Doawnloadarea unui catalog, document, raport, etc
  • Previzualizarea unui produs
  • Completarea unui formular pentru a solicita mai multe informatii
  • Efectuarea unei achizitii

Scrie o scurta prezentare despre cine sunteti si ce faceti

O pagina de start trebuie sa includa text. Nu foarte mult, dar suficient text pentru a oferi vizitatorilor o imagine de ansamblu rapida despre cine sunteti, ce faceti si ce oferiti. Aceste informatii trebuie sa fie scurte si informative, iar textul trebuie sa fie usor de citit. Cei mai multi vizitatori nu doresc sa citeasca paragrafe intregi ci isi doresc doar o confirmare ca au gasit siteul potrivit pentru nevoile lor.

Crearea unui  Wireframe si gasirea unei teme WordPress care se se potriveasca cu acesta

Odata parcursi toti pasii de mai sus, urmatoarea etapa este crearea unei schite a paginii de start. Acest lucru este foarte bun pentru ca iti permite sa iti concentrezi atentia pe experienta pe care o creezi pentru vizitatorii siteului tau. Acum, avand sablonul siteului, este foarte usor de cautat si gasit o tema care sa se potriveasca cu aceasta.

In cazul in care dispui de un buget generos, este o optiune mult mai buna sa apelezi la serviciile unui web designer profesionist care sa creeze o tema custom unicata pentru siteul si brandul pe care il dezvolti.

Inainte de a apasa butonul de cumparare sau de a semna un contract pentru crearea unui site personalizat, nu uita sa selectezi o tema care sa se potriveasca continutului si obiectivelor pe care ti le-ai setat pentru a obtine rezultate excelente.