Legaturi intre web site si masina?

Cumpararea unui site web este asemanatoare cu cumpararea unei masini doar ca mult mai complicata.

car-buyingSa ne imaginam urmatorul scenariu. Intri intr-ul dealership auto cu mari sperante si dorinta de a achizitiona un aitovehicul nou. Reprezentanta auto aleasa este un magazine incredibil, cu recomandari foarte bune si care vinde orice, de la camioane si microbuze, pana la branduri de lux ca Jaguar, Infiniti sau Ferrari. Toate optiunile si serviciile sub acelasi acoperis. Ce poate fi mai bun de atat? Dupa ce intrati pe usa va indreptati spre un agent de vanzari pentru a cere o oferta pentru un automobile nou si va ganditi ca ar trebui sa primiti un raspuns usor si rapid, nu? Dar lucrurile nu stau chiar asa.  Este destul de greu pentru un agent de vanzari sa faca o estimare, pentru ca esista foarte multe informatii pe care nu le cunosc despre tine, despre nevoile, dorintele si asteptarile pe care le aveti de la aceasta masina. Ati putea fi o mama devotata care doreste sa conduca o masina de familie sau un dependent de adrenalina care are nevoie de viteza. Dar fix in momentul intalnirii agentul de vanzari nu cunoaste nici un detaliu care sa il poate ajute sa va prezinte o oferta.

Criterii de cumparare

Pentru a intelege mai bine aceast lucru vom lua in considerare cateva criterii de baza pentru achizitionarea unei masini noi. Lista urmatoare de intrebari este foarte utila pentru a identifica mai bine nevoile si asteptarile unui cumparator auto.

  • Cate persoane vor circula cu autoturismul?
  • Aveti nevoie de spatiu suplimentar pentru echipamente sportive sau pentru animalele de companie?
  • In ce tip de climat se va conduce autovehiculul?
  • Ce caracteristici sunt importante pentru tine?
  • Ce tip de vehicul ti se pare interesant?
  • Exista o caroserie anume care va place?
  • Ai vreo culoare preferata?
  • Ai un brand preferat?
  • Cat de importanta este evaluarea sigurantei?
  • Este performanța de gaz o parte importanta a decizia ta?
  • Vrei sa cumperi sau inchiriezi?
  • Care este bugetul alocat?
  • Aveti nevoie de un autoturism nou sau second-hand?
  • Cat de repede aveti nevoie de autoturism?
  • Cat timp intentionati sa conduceti autoturismul?
  • Cati kilometri estimati ca veti conduce in fiecare luna?

Chiar daca par multe intrebari acestea sunt foarte urile pentru agentul de vanzari. Cu cat stie mai multe lucruri despre cumparator, cu atat mai potrivita va fi oferta pe care o s-o poata face. In cazul in care nu-ti cunoaste nevoile, nu te poate ghida cu succes in luarea unei decizii corecte de achizitie.

Un lucru asemanator se intampla si cu siteurile web si clientii care vor sa stie cat costa cumpararea, dezvoltarea unui site.  Foarte multi clienti vor un pret rapid pentru un redesign dar de cele mai multe ori nu reusesc sa ofere detalii utile despre ceea ce vor. Acest lucru este ok atata timp cat cumparatorul intelege ca pentru stabilirea unui pret este nevoie ca ei sa raspunda la o serie de intrebari importante.

  • Multi clienti nu stiu ceea ce cauta.
  • Nu intreaba ce optiuni sunt incluse si care sunt optionale.
  • Nu intreaba care sunt optiunile de finantare si ratele dobanzilor.
  • Cauta oferta unui singur dealership.
  • Sunt concentrati doar pe un singur brand.
  • Nu fac un test drive inainte de cumparare.
  • Nu verifica recomandarile altor persoane.
  • Uita sa se intereseze de asigurare si intretinere (in web design aceasta este numita „ongoing maintenance”).

Mersul intr-o reprezentanta auto fara a fi pregatiti este asemanatoare cu achizitionarea unui site fara a sti de ce anume aveti nevoie. Costurile de cumparare atat pentru o masina cat si pentru un web site pot varia foarte mult in functie de o serie de criterii.

La intrebarea „Car costa crearea unui site web?” nu exista un raspuns simplu si imediat. Un web developer trebuie sa afle ce este important pentru persoana care cumpara site-ul pentru a putea sa faca o estimare corecta. Aici sunt incluse cerintele de functionare ale site-ului, obiectivele de proiectare, design, destinatia siteului, daca este de prezentare, platforma sociala interactiva, gaming sau magazin online. Nici o agentie nu poate oferi solutii si estima bugete fara a cunoaste aceste detalii importante.

Exista o serie de elemente de care clientii nu tin cont atunci cand analizeaza pretul de dezvoltare al unui site, iar cele mai multe dintre ele includ elemente principale ale proiectuli ca:

  • cumparare siteScopul proiectului
  • Caracteristici si functionalitate
  • Design si layout
  • Crearea de continut
  • Migratia de continut
  • Optimizarea pentru motoarele de cautare
  • Target demografic
  • Competitia
  • Administrarea siteului
  • Call to action

Cea mai buna achizitie trebuie sa includa o documentatie completa a proiectului inainte de alegerea structurii siteului sau stabilirea unui pret.

In alegerea compania care va proiecta un site web, onestitatea si transparenta sunt factori majori de decizie. Reputatia companiei este un alt criteriu important. Ininte de a face o alegere este de folos sa verificati testimonialele altor clienti care, review-urile online, diversele comentarii despre respectiva companie.

Din punctul de vedere al developerului si alegerea clientilor trebuie sa tina cont de anumite aspecte ca:

  • Pot oferi o solutie excelenta cu nivelul nostru actual de expertiza care sa satisfaca nevoia clientului?
  • Ne potrivim si reusim sa comunicam usor si eficient?
  • Aptitudini tehnice. Care sunt cunostintele tehnologice ale clientului si asteptarile reale ale acestuia?
  • Bugetul? Sunt de accord cu pretul stabilit si si-l pot permite?
  • Putem finaliza proiectul inainte de deadlineul stabilit?
  • Fun Factor. Este un proiect diferit si reprezinta o provocare pentru noi?
  • Succes pe termen lung. Putem ajuta la cresterea succesului siteului si putem obtine rezultate tangibile?
  • Cat de complex este designul pe care il doreste clientul si de ce este nevoie pentru a-l transforma intr-un succes?
  • Cat timp trebuie alocat pentru implementarea tuturor modulelor ce transforma siteul intr-unul complet functional?
  • Care este dimensiunea siteului, cate pagini vor fi create si care este structura acestora?
  • Consultanta SEO face sau nu parte din oferta noastra?
  • Factori de risc. Ce factori de risc sunt implicati si cum pot fi exitati?

Transparenta in procesul de vanzare-cumparare este importanta atat pentru cumparator cat si pentru vanzator si cu cat mai multe informatii se cunosc depre ambele parti, cu atat mai usor se poate decide o colaborare.