Cum sa-ti faci site-ul memorabil

Paginile de start sunt mult mai mult decat o colectie de headere, continut si footere. Paginile de start au ca principal scop oferirea de raspunsuri la intrebarile vizitatorilor, toate acestea frumos armonizate intr-un design atragator.

V-ati intrebat vreodata:

  • Cum pot sa fac site-ul meu sa fie unul memorabil?
  • Cum pot sa ma asigur ca vizitatorii petrec cat mai mult timp pe site-ul meu odata ce l-au accesat?
  • Cum ma asigur ca vizitatorii navigheaza pe toate paginile si incep sa exploreze serviciile si produsele pe care le ofera siteul?
  • Sau cum ii determin pe vizitatori sa lase un mesaj, as trimita un mail, sa dea un telefon, sa ceara o oferta sau sa faca o achizitie?

Daca acestea sunt intrebarile la care v-ati gandit si la care ati dori raspuns, trebuie sa stiti ca nu sunteti singurii. Foarte multe persoane, cei din departamentul de marketing sau companii, toti isi pun aceasta intrebare despre cum sa combine designul si functionalitatea intr-un site atragator cu un numar mare de vizite, care sa genereze profit si sa ramana in memoria vizitatorilor.

Un rol important in oferirea de raspunsuri la aceste intrebari revine paginii principale a siteului – home page. Cele mai bun sfat de carea ar trebui sa se tina cont este ca pagina de start nu trebuie sa includa notiuni ca „eu” sau „noi”. Pagina de start trebuie sa ofere raspunsuri la nevoile vizitatorilor, nevoile „lor”. Continutul paginii trebuie sa vizeze piata tinta, nevoile acesteia si modul in care serviciile sau produsele oferite de site/companie pot satisface acele nevoi.

De-a lungul timpului am primit muneroase cereri de la clienti pentru crearea unui site nou sau pentru un redesign si un update. De cele mai multe acestea sunau astfel:

  • „As dori sa conosc care este costul pentru realizarea unui site nou sau pentru imbunaratirea site-ului actual. Va rog sa va uitati la linkul atasat si sa reveniti cu un raspuns.”
  • „Dorim sa updatam site-ul existent si vrem sa stim daca ne puteti ajuta.”
  • „Dorim sa facem un website care sa arate identic ca XYZ.com. Puteti face asta pentru noi?”
  • „Dorim ca siteul nostru sa aibe un look mai profesional, ne puteti ajuta?”
  • Sau „Puteti sa analizati site-ul nostru si sa ne spuneti ce ar trebui sa schimbam la el?”

De prea multe ori, indivizii sau companiile tind sa creeze un site cu un design care sa corespunda nevoilor proprii sau isi bazeaza intreaga creatie bazandu-se pe site-urile vizitate si placute. Dar, in ultimii ani, s-a constat o reorientare catre un tip de internet marketing adaptat nevoilor clientilor, lucru care nu poate decat sa ne bucure.

V-ati intrebat vreodata:

  • Cine vinziteaza siteul meu?
  • Sunt tori acesti vizitatori asemanatori sau sunt impartiti in grupuri diverse (website personas)?
  • Ce probleme au acesti oameni si ce probleme incearca sa rezolve?
  • Poate produsul sau serviciul meu oferi o rezolvare acestor probleme?
  • Care continut al siteului evidentiaza cel mai bine solutia mea si ofere asistenta?
  • Ce pas ar trebui sa faca vizitatorul siteul ca sa-l pot ajuta in rezolvarea problemelor sale?
  • Cum pot vizitatorii sa ne contacteze?
  • Putem fi usor de gasit si de contactat?

Aici, nu am facut altceva decat sa reformulam si sa regandim intrebarile intitiale din puntul de vedere al vizitatorilor unui site. Acest lucru este foarte simplu si este un pas ce ar trebui facut inainte de orice proiect de dezvoltare web sau design. In cazul unui redesign web aceleasi intrebari pot fi aplicate siteului deja existent pentru a determina cu usurinta care sunt paginile sau lucrurile ce trebuiesc imbunatatite.

Cand vine vorba de design si de updatarea unui site sunt o multime de elemente de design de care se poate tine cont. Nu vom intra in detalii despre fiecare element in parte din fiecare pagina in schimb voi face o referire la elementele de design principale, pagina de start, header si footer. Lista urmatoare cuprinde elemente pe care noi, la Contrast Design le revizum, discutam si planificam in faza initiala a oricarui proiect:

Elemente pt headerul siteuluiElemente pentru continutul paginiiElemente pentru footer
■ Logo

■ Tagline

■ Butoane Social Media

■ Bara de cautare (Search)

■ Meniul principal

■ Meniu secundar (submeniuri)

■ Login

■ Imagini dimanice sau statice

■ Video

■ Introducere sau rezumatul siteului

■ Continut relevant

■ Calls to action

■ Postati recente

■ Evenimente viitoare si noutati

■ Widgets

■ Detalii de contact

■ Sitemap, politici, termeni si conditii

■ Disclaimer

■ Informatii legale

■ Copyright

 

 

Par a fi multe intrebari si chiar asa si este. Si chiar daca clientii nu au raspunsuri pentru toate elementele mentionate mai sus, este grozav daca acestia se gandesc la ele si incearca sa gaseasca un raspuns care sa ajute sa intelegeti mai bine care este piata tinta careia se adreseaza si care sunt nevoile la care trebuie sa raspunda.

Web designul si promivarea SEO sunt asemenea unui puzzle. Developerii incearca in permanenta sa inteleaga nevoile pietei, sa afle viziunea clientilor si sa le ofere acestora cea mai buna experienta posibila.