Notiuni de baza SEO
De foarte multe ori suntem rugati sa spunem care este modul in care cunostintele SEO pot fi utilizate in practica, in scrierea articolelor.
Metodele pe care vi le vom prezenta in acest articol nu au fost invatate in cursuri online si nici preluate din manuale electronice de teorie pe care sa le puteti descarca de pe internet contra unui pret. Tot ceea ce va vom prezenta sunt cunostinte dobandite din experienta noastra si lucrul cu nenumarati clienti pe o perioada de peste 10 ani de zile.
Este scrierea unui articol SEO un lucru complicat?
Nu. Adevarul este ca nu exista formule magice sau stiinta exacta pentru SEO si nu exista nici o modalitate corecta sau gresita de a face lucrurile. Cu toate acestea, exista linii directoare si pasi ce pot fi urmariti, dupa cum veti descoperi in acest articol.
Scrierea de articole SEO este foarte mult o chestiune de bun simt si aplicarea unor puncte foarte simple, care se bazeaza pe ideea de articole bine construite si site-uri bine construite. Sunteti surprinsi? Nu trebuie. Doar cititi mai departe.
A scrie un articol SEO nu este cu mult mai complicat decat a scrie un articol standard pentru o revista, singura diferenta fiind ca exista o serie de alti factori ce se iau in considerare. Dar, elementele de baza sunt mereu aceleasi.
Aflati notiunile de baza
Indiferent daca articolul este pentru siteul propriu sau este parte a unui contract independent de redactare, cel mai important lucru de retinut este ca atunci cand scrieti un articol optimizat pentru motoarele de cautare, va doriti intotdeauna sa creati un articol bun. Prin articol bun, intelegem un articol care sa fie util pentru cititor. Un articol care sa le ofere un avantaj care il pot vizualiza, sau sa le ofere cititorilor ceva de valoare pentru ei, care este aplicabil si relevant pentru viata sau afacerile lor. Ar trebui sa fie ceva la care sa poata face referire cu usurinta.
Nu exista nici sens in a scrie un articol SEO bun dar fara relevanta pentru cititor. Nu numai ca siteul va pierde un potential client sau trafic si veniturile din publicitate, dar articolul va deveni o non-entitate si va fie o pierdere de timp pentru toti. In cazul in care articolul nu este bun pentru cititor, acesta nu va fi comentat, distribuit, sau folosit ca legatura si metoda de marketing in alte spatii online.
Trebuie sa va amintiti intotdeauna ca scrieti in primul rand pentru o persoana, care va citi articolul, ci nu pentru algoritmul motorului de cautare pe care-l gaseste. Daca intelegeti acest lucru, ati parcurs deja jumatate de drum.
Componentele continutului SEO
Un articol SEO este alcatuit din doua componente distincte, dar foarte importante:
1) trebuie sa contina continut relevant si cu valoare adaugata
2) trebuie sa fie sprijinit de o buna infrastructura website ( ‘bit techy’)
Asa cum am mentionat deja, continutul unui articol SEO trebuie sa aibe un subiect relevant si sa ofere valoare cititorului si, la fel ca si in cazul unui articol standard – indiferent de subiectul abordat – acesta trebuie sa prezinte lucrurile dintr-un nou unghi care sa fie un carlig bun pentru cititori si sa le captiveze atentita. Scriitori de articole pentru toate tipurile de publicatii va vor spune acest lucru; este ceea ce ati invatat in ziua 1, la scoala freelancer pentru scriere de articole. Ceea ce nu iti vor spune decat mult mai tarziu, este ca, intr-un articol SEO continutul trebuie sa includa anumite cuvinte cheie si fraze cheie care sunt relevante pentru subiect si contextul articolului. Aceste cuvinte cheie si fraze cheie trebuie sa apara perfect in articol fara a perturba fluxul natural al lecturii.
Cuvintele cheie si expresiile cheie
Nu exista nici o stiinta pentru identificarea cuvintelor cheie pe care sa le utilizati in continutul articolului vostru astfel incat acesta sa apara in rezultatele motorului de cautare. Uitati de AdWords, software-uri de cuvinte cheie, calcule algebrice si cursuri de pregatire costisitoare. In schimb, ar trebui sa stati sa sa notati pe o foaie totate cuvintele cheie si frazele care ar putea face referire la subiectul pe care doriti sa il abordati. Aproape toate acestea vor fi (sau ar trebui sa fie) utilizate in meta descrierile si meta titlurile paginii web, pe cand celelalte pot fi folosite in continutul articolului SEO. Exista si cazuri in care, daca ati fost angajat de un tert pentru a scrie un articol, veti primi anumite cuvinte cheie pe care sa le utilizati. Acesta este un lucru bun, pentru ca cel care va angajeaza sa scrieti articolul a facut deja un brainstorming pentru alegerea cuvintelor cheie, astfel ca nu va mai ramane decat sa scrieti un articol SEO cat mai bun.