Site nou? Pastreaza un design simplu

Daca site-ul vostru are drept scop oferirea de continut video, fisiere audio sau imagini, atunci designul grafic al acestuia trebuie pastrat cat mai simplu cu putinta. Acest lucru va creste probabilitatea ca vizitatorii sa revina pe site si sa promoveze ideea ca sunteti o sursa credibila care ofera un continut de calitate si care nu apeleaza la trucuri pentru a obtine vizitatori.

Exista un motiv pentru care marile companii de pe internet precum Google, YouTube, Wikipedia, Twitter sau Instagram  au optat pentru pastrarea unui design curat care pare caracteristic anilor 2010, desi au mijloacele si tehnologiile necesare pentru a crea cel mai uimitor design grafic.

Pastrati un design grafic simplu al site-ului.

Daca vizitati site-uri precum Google, Youtube, Twitter sau Wikipedia veti observa ca acestea au ca principal element o bara de cautare si un design grafic foarte simplu. Veti realiza ca sunteti probabil unul dintre cele cateva milioane de vizitatori care acceseaza zilnic aceste site-uri. Aceste site-uri mentionate au o putere si o influenta foarte mare, iar serviciile lor vorbesc de la sine. Conceptia conform careia un design cu cat mai multe elemente este important, nu este valabila, mult mai importanta fiind functionalitatea site-ului.

Daca lucrati cu o companie pentru crearea site-ului vostru, aceasta va poate sugera folosirea unor scheme de culori, sunete, redare automata a fisierelor audio, lucru bun pe de o parte dar care nu va atrage neaparat vizitatori. De aceea este important ca atunci and alegeti sa creati un site sa lucrati cu o companie care prevad importanta functionalitatii, mai mult decat importanta crearii unui design grafic special. Nu spun ca acesta ar trebui ignorat, ci doar ca ar trebuie sa fie cat mai simplu si usor de folosit.

Foarte important este de asemenea sa va concentrati asupra logo-ului. Atunci cand va ganditi la Google sau Twitter primul lucru care va vine in minte este cu siguranta logo-ul, reprezentarea grafica a numelui companiei care apare pe prima pagina. Alegerea unui nume bun si conceperea unui logo inteligent sunt lucrurile pe care specialistii online le fac cel mai bine. Mai aveti nevoie de cateva hyerlinkuri si o fereastra de cautare si site-ul este gata de lansare. Facebook este un exemplu bun al unui gigant online cu design grafic simplu si in acelasi timp cu un layout sofisticat pentru utilizatorii sai. Totusi in ultima vreme se remarca o tendinta de ingramadire a unor elemente precum anunturi publicitare, o avalansa de aplicatii si jocuri interactive si o retea de persoane care se afla intr-o crestere exponentiala care creaza o usoara stare de confuzie si de pierdere a controlului. Dar sa recunoastem ca oricine si-ar dori sa fie in locul celor de la Facebook. Intre timp cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru site-ului vostru este sa pastrati un design grafic simplu si cat mai usor de utilizat.