Tehnici de promovare a unui magazin online

Lucrurile nu au fost niciodata mai usoare pentru a porni o afacere si a o promova. Internetul a facut posibila crearea si promovarea de magazine online cu costuri reduse de operare si cu o modalitate usoara de a vinde produsele in mediul online. Este relativ usor si ieftin sa lansezi si sa administrezi un magazin online, dar in acelasi timp este si o mare provocare. Care este cea mai buna metoda de a avea succes in afaceri in mediul online? Primul lucru pe care trebuie sa il ai in minte atunci cand decizi sa creezi un magazin online este ca „nu existi”. Crearea unui magazin online este foarte asemanatoare cu deschiderea unui magazin clasic, fizic, undeva pe un varf de munte unde nimeni nu te poate vedea, nimeni nu poate ajunge. De ce? Pentru ca odata creat magazinul online acesta trebuie sa devina vizibil in randul utilizatorilor online si a potentialilor clienti. Cu alte cuvinte este nevoie de promovarea magazinului online. Deci ce trebuie facut?

  • Analizati concurenta

Primul lucru pe care ar trebui sa il faceti este acela de a afla care sunt concurentii tai pe piata. Pentru aceasta este nevoie sa efectuati o analiza atenta a acestora pentru a identifica punctele foarte care i-au ajutat sa aiba succes, sau elemetele care le lipsesc sau care ar putea fi imbunatatite. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa copiati ceea ce au facut concurentii vostri, ci ar trebui sa apelati la o firma specializata care sa va ajute in crearea unui plan de afaceri care sa poata fi pus in practica cu usurinta.

  • Stabiliti publicul tinta

Nu trebuie sa incercati sa vindeti produsele tale la toata lumea, deoarece nu toti vor fi interesati sa le achizitioneze. Este mult mai bine sa stabiliti grupul tinta de persoane carora se adreseaza produsele voastre si, mai ales, grupul de persoane care sunt dispuse sa cumpere produsele si sa va concentrati asupra lor. Tineti cont si de faptul ca daca intr-un magazin clasic un produs poate fi vandut doar la cateva zeci de persoane, in cazul unui magazin online acelasi produs poate fi vandut la mii de persoane.

  • Designul magazinului online

Aspectul grafic al unui magazin online este extrem de important. Acesta trebuie sa arate profesional, sa fie usor de utilizat si sa fie placut la vedere. Persoanele care intra pe site trebuie sa capete incredere in inca de la prima accesare. Tineti minte ca trebuie sa ii convingeti sa va dea datele personale atunci cand cumpara un produs, de aceea loialitatea este foarte importanta, pentru a putea mentine o relatie buna cu clientii tai. Respectati standardele web sau angajati o firma specializata care sa se ocupe de acest lucru pentru tine. Clientii trebuie sa se simta confortabil si sa aiba sentimentul de siguranta atunci cand cumpara de la magazinul dumneavoastra, iar orice mica greseala ar conduce la pierderea clientilor.

  • Optimizare pentru motoarele de cautare

Dupa ce ati terminat de parcurs toti pasii de mai sus si aveti un magazin online gata creat si lansat pe piata, urmatoarea intrebare pe care v-o puneti este „cum ma vor gasi clientii”. Optimizarea pentru motoarele de cautate este un proces destul de anevoios si nu foarte usor de facut. Din fericire, exista numeroase firme specializare care ofera servicii SEO, insa atunci cand apelati la astfel de servicii trebuie sa tineti cont de faptul ca pentru optimizare SEO este nevoie de timp, pentru a avea rezultate bune.

  • Internet marketing

Dupa ce ati creat si optimizat website-ul, este momentul sa va ganditi la promovarea acestuia. Uitati de metodele traditionale de marketing. Google Adwords, Facebook sau alte site-ul foarte vizitate va vor oferi o rata de conversie foarte buna si un numar mare de vizitatori. Marketingul online si in special sistemele Pay Per Click va vor oferi cu siguranta cel mai bun raport intre investitia facuta si amortizarea acesteia.

  • Updatati in permanenta continutul

Site-ul dumneavoastra trebuie sa arate intotdeauna nou si fresh, ca si un magazin traditional. Magazinul online nu ar trebui neglijat si lasat sa capete aspectul de „nimeni acasa”. Chiar daca presupune un efort suplimentar din partea ta, continutul site-ului trebuie updatat in permanenta cu noi informatii si produse pentru a motiva clientii sa revina pe site si a le starni curiozitatea celor care il acceseaza pentru prima data.

  • Publicitate online de la Google

Cea mai buna publicitate online este Google AdWords.